Let's go Social!
De trend social media is ook doorgedrongen tot de makelaardij. De traditionele kantoren hebben, als ze het al gebruiken, moeite met het op de juiste manier toepassen van de mogelijkheden. Men twittert het aanbod en plaatst het op facebook, maar wie leest of volgt dat dan eigenlijk? Dat weet men niet.
De sites van de makelaar zelf zijn op social media gebied minder belangrijk en vormen het instrument voor uw eigen netwerk. Het netwerk van uzelf is namelijk veel groter dan u denkt. Vaak begeeft u zich ook in ongeveer dezelfde doelgroep als de koper van uw woning. Dat kan zijn door de levensfase, hobby’s en bijvoorbeeld voorkeuren. U omringt zich dus met een grote groep potentiële kopers. Het probleem is alleen dat deze mensen natuurlijk niet altijd op huizenjacht zijn of misschien zelfs nooit een huis gaan kopen, maar wel reclame voor uw huis kunnen maken.
U heeft het vast wel eens gezien dat iemand zelf een advertentie plaatst en dat zijn of haar woning aan u getoond wordt. Soms met een link naar funda, soms met wat foto’s op de sites zelf en soms met een gadget. Het gebeurt vaak dat er woningen getoond worden waarbij wij als persoon totaal niet in de doelgroep passen. Dat is met één woord zonde.
Hoe werken sites als Twitter en Facebook dan wel op de juiste manier voor u? Het voert te ver om iedereen gelijk wereldwijs te maken in het aan de man brengen van huizen via dergelijke sites. Wij zorgen ervoor dat aan de hand van een analyse wij een profiel opstellen om zo de doelgroep die uw woning wellicht koopt zo goed mogelijk te benaderen. Wij benaderen de doelgroep op de plek waar hij het niet verwacht, waardoor uw huis wel exclusieve aandacht krijgt, die het op huizensites alleen tegen hoge kosten krijgt. Op huizen sites bent u vaak een van de velen.
Natuurlijk blijft het niet alleen bij twitter of Facebook maar ook instagram en linkedin spelen een grote rol. U zelf speelt daarbij ook een grote rol. De sleutel tot een succesvol marketingplan vertellen wij u graag in een persoonlijk gesprek.